درمان قارچ ناخن

قارچ ناخن

قارچ ناخن یک عفونت شایع در ناخن‌های پا و دست است که از طریق ترک های ناخن یا بریدگی های پوست وارد لایه‌های زیرین ناخن‌ها می‌شود.

عفونت قارچ ناخن اگر درمان نشود و عمیق‌تر شود، ناخن تغییر رنگ داده، ضخیم شده ودر قسمت‌های لبه، ناخن خرد می شود.

این قارچ در پا بیشتر از دست بوجود می آید زیرا شرایط برای رشد قارچ در پاها بیشترفراهم است و بهتر می‌تواند رشد کند. قارچ ناخن در روز های اول در نوک یا اطراف ناخن به صورت لکه ای با رنگ متفاوت ظاهر می شود و سپس تمام بستر ناخن را فرا می‌گیرد.

پس لازم است هر از گاهی ناخن های خود را بررسی کنید و با دیدن کوچکترین تغییر رنگی به پودولوژیست مراجعه کنید.

علت مبتلا شدن قارچ ناخن

یکی از اصلی‌ترین علت های ابتلا به قارچ ناخن ، پوشیدن زیاد کفش و جوراب است. کفش و جوراب فضای گرم و مرطوب را برای ناخن ها ایجاد می کنند.

همچنین امکان انتقال قارچ ناخن در سالن های زیبایی که وسایل و ابزارشون را ضدعفونی نمی کنند هست.

علائم قارچ ناخن
ضخیم و بدشکل شدن ناخن
تغییر رنگ ناخن
شکننده بودن ناخن
داشتن بوی ناخوشایند

درمان قارچ ناخن در کلینیک مجهز

پودولوژیست های این کلینیک اول از همه ناخن‌های پا و دست شما را معاینه می کنند و به شما خواهند گفت که مبتلا به قارچ ناخن هستید یا باکتری و حتی چه نوع قارچ ناخنی دارید.

در اولین کلینیک فوق تخصصی ناخن در ایران ، بعد از تشخیص قارچ ، بدون کشیدن ناخن و بدون جراحی و تزریق با روش جدید ارتونیل ناخن در محیط کاملا استریل زیر نظر پزشک درمان می شود.

در صورت شک داشتن به علائم قارچ ناخن و گرفتن مشاوره به صورت آنلاین ، لطفا عکس ناخن خود را در واتس اپ به شماره تلفن 09120729107 ارسال کنید.

برخی از بیماری‌های پوستی دیگر مانند عفونت باکتریایی ناخن، یا یک بیماری غیرعفونی مانند پسوریازیس بسیار شبیه به عفونت قارچ ناخن می باشد و تنها پودولوژیست با تجربه و متخصص قابلیت تشخیص نوع عفونت را دارد و نتیجه درمان موفق بستگی به تشخیص درست و اولیه بیماری دارد.

درمان قارچ ناخن پا

چه افرادی باید حتما در صورت دیدن علائم در اولین فرصت به کلینیک پودولوژی مراجعه کنند ؟

افرادی که مبتلا به دیابت هستند.

افراد با سیستم ایمنی ضعیف

افرادی که مبتلا به هایپرهیدروزیس هستند (اختلالی که باعث تعریق زیاد شما می‌شود)

عزیزانی که گردش خون ضعیف، به دلیل بیماری عروق دارند.

عزیزانی که بالای 65 سال سن دارند.

چه زمانی باید به پودولوژیست مراجعه کنید ؟

اگر ناخن به شدت در حال تغییر رنگ هست و ناخن ضخیم یا بد شکل ‌شده است ، باید سریع به پودولوژیست مراجعه کنید.

مخصوصا اگر متبلا به دیابت هستید و یا اطراف ناخن تورم و درد دارید و حتی ناخن دچار خونریزی شده است در اولین فرصت باید به پودولوژیست مراجعه کنید.

اگر قارچ ناخن زودتر درمان نشود ...

اولین مشکل مهم ، از دست دادن ناخن است و حتی در راه رفتن خود فرد هم دچار مشکل خواهد شد.

به موارد دیگر هم می توان اشاره کرد :

گسترش عفونت از یک ناخن به ناخن های دیگر و حتی ناخن های دست و پا

از بستر جدا شدن ناخن

پخش شدن بوی بسیار بد از پا و دست

شکستگی ناخن

درد بسیار زیاد در ناخن و پا

رضایت بیماران

مصاحبه با بیماران کلینیک درمان قارچ ناخن

فیلم ها برای شبکه های اجتماعی تولید شده است و به صورت افقی می باشد.